• Gevestigd

    's-Hertogenbosch
  • Branche

    Handel
  • Specialisatie

    Kantoormeubelen
  • Opgericht in

    1983

Introductie

Het in 1983 opgerichte Van Dooren Kantoormeubelen begon met het leveren van een diversiteit aan gebruikt kantoormeubilair. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot importeur van een ruim assortiment met eigen kasten, bureaus en stoelen. Naast kantoormeubelen kun je ook terecht voor meubelen in je garderobe, ontvangst- of wachtruimte.

Handmatige planning kostte veel werk

We spreken met Bart Donkers. Bart werkt als Logistiek Coördinator bij Van Dooren Kantoormeubelen. "Voorheen werkte Van Dooren Kantoormeubelen met een handmatig geschreven planning. Dagelijks werd er gekeken welke orders compleet waren en waarvan de artikelen in de vrachtwagens geladen konden worden. Dit was veel werk vooral, omdat alles handmatig werd opgeschreven. Daarnaast moesten de magazijnmedewerkers ook nog begeleid worden. Dit alles door één persoon."

"Toen is mijn hulp ingeroepen om de planning te structureren", geeft Bart aan. "Allereerst ben ik de planning in Microsoft Excel gaan verwerken, zodat ik eenvoudig, snel en overzichtelijk de planning kon opzetten en dit eventueel kon aanpassen. Dit was al een hele stap voorwaarts. Verkoopmedewerkers konden meekijken in dat Excel-bestand, zodat ook zij een beeld kregen van de planning. Na een week of drie de planning in Excel helemaal op de juiste wijze ingericht te hebben, leek het mij een goed idee om eens verder te gaan kijken."

"Onze chauffeurs gebruiken dagelijks de vPlan Go App, hier kunnen zij aangeven dat ze een klus hebben voltooid en kunnen ze  feedback geven."

Hoe ben je bij vPlan terecht gekomen?

"Om te beginnen ben ik gaan uitzoeken wat er allemaal gaande is in de wereld van planning.", verklaart Bart zijn zoektocht. "Welke software zou geschikt zijn voor binnen ons bedrijf? Uiteraard is er van alles te vinden, maar het leek me verstandig om bij de basis,  ons ERP-systeem Exact Online, te beginnen. Een medewerker van Exact Online adviseerde mij om contact op te nemen met vPlan. vPlan is te koppelen aan Exact Online, hierdoor komen onze verkooporders direct in het online planbord van vPlan terecht."

Waarom besloot je voor vPlan te kiezen?

Bart: "Naar aanleiding van de tip van Exact heb ik goed de website en reviews van vPlan bekeken. Het voelde meteen al goed aan. De website is overzichtelijk en duidelijk en diverse andere bedrijven waren al goed te spreken over de software. Ik heb direct contact gelegd. Via mail, telefonisch en met beeldbellen is mij stap voor stap uitgelegd wat de mogelijkheden waren. Al mijn vragen konden beantwoord worden. Toen ook mijn collega's de voordelen van vPlan in zagen, hebben we besloten met vPlan in zee te gaan."

Wat is het resultaat?

"We hebben vPlan nu al enkele maanden in gebruik en we zijn erg tevreden. We ervaren een aantal grote voordelen. We kunnen het planbord helemaal zelf inrichten op basis van ons proces. Alle collega's kunnen met hun eigen account de planning bekijken."

"Daarnaast kun je in vPlan gebruikers verschillende rollen toewijzen. Onze collega's van kantoor kunnen waar nodig de planning aanvullen en aanpassen. Onze chauffeurs gebruiken dagelijks de vPlan Go App op de telefoon. In de app kunnen zij aangeven dat zij een klus hebben voltooid en kunnen ze indien nodig feedback geven. "

Goede ervaring met vPlan

"We hebben een goede ervaring met vPlan. Met de medewerkers van vPlan valt erg goed te communiceren. Ze denken mee en luisteren goed naar ideeën voor verbeteringen van de planningssoftware. Ook is vPlan voortdurend in ontwikkeling, waardoor verbeteringen snel doorgevoerd worden. Wij zouden vPlan zeker aanbevelen aan andere bedrijven!" sluit Bart af.

Wil jij ook jouw planning digitaliseren? Probeer vPlan nu gratis!