• Gevestigd

    Maarheeze
  • Branche

    Handel
  • Marktleider

    4 landen
  • Opgericht in

    1979


Achtergrond

TOPS Luchtfilters is een echt familiebedrijf circa 40 jaar geleden is opgericht. Er werd lange tijd een prima boterham verdient met het leveren van luchtfilters aan industriële spuiterijen en autoschadeherstelbedrijven. In 2009 kwam Nico van den Boomen in het bedrijf die groei tot doel had. Al snel leverde het ook luchtfilters aan installatiebedrijven, scheepsbouwers, ziekenhuizen en scholen. Door wet- en regelgeving en het behoud van service en kwaliteit nam de populariteit van het bedrijf verder toe.

Zo krijgt TOPS Luchtfilters 100% tevreden klanten

Toen ook nieuwbouwwoningen werden opgeleverd met een ventilatie- unit voorzien van luchtfilters en de opmars van energielabels op huizen, vond Nico dat het tijd was voor rechtstreekse verkoop aan consumenten en Verenigingen van Eigenaren. Er kwam een webshop, waar filters eenvoudig zijn te bestellen. Dankzij slim gebruik van data en een goede vindbaarheid nam de omzet snel toe. Ondertussen breidde de webshop van TOPS Luchtfilters uit naar België, Oostenrijk en Duitsland waar het inmiddels marktleider is. De populariteit is te danken aan de missie van het bedrijf: “We willen 100% tevreden klanten”, zegt directeur Nico van den Boomen. “We denken mee en geven advies over de juiste luchtfilters. We produceren en leveren wat de klant nodig heeft op het juiste moment. Alleen dan kunnen we ons onderscheiden van de concurrentie.”

Ondanks groei in omzet en tevreden klanten merkte TOPS Luchtfilters vorig jaar dat de leveringsbetrouwbaarheid verder geoptimaliseerd kon worden . De verkoopplanning deed Sven Vrijdag, inkoop- en logistiek manager, uit zijn hoofd, voor de inkoopplanning gebruikte hij een whiteboard. “Dat was niet meer toereikend”, zegt hij.

“De planning van de orders gaat nu top”

Door vPlan is de leveringsbetrouwbaarheid enorm toegenomen

“In vPlan geef ik plankaartjes een prioriteit mee en heb zo volledig inzicht in het hele inkoop- en verkoopproces. Daarmee bespaar ik veel tijd, doordat ik niet meer handmatig kaartjes hoeft te schrijven. We gaan binnenkort uitbreiden met personeelsplanning in vPlan en kunnen nu groeien terwijl we het overzicht houden.”

Daarnaast zit de kennis van de planning in het systeem en niet uitsluitend in het hoofd van Sven. De planning kwam in de knel als hij afwezig was. “Nu is iedereen op de hoogte dankzij de overzichtelijkheid van het programma. Het is voor iedereen goed werkbaar via de touchscreen bediening. Door vPlan is de leveringsbetrouwbaarheid enorm toegenomen. En mocht het voorkomen dat er vertraging is, dan kunnen we dat bijtijds aan de klant vertellen.”

Wil jij ook betrouwbaarder leveren? Probeer vPlan gratis!