Nieuwe automatiseringen 🤖

De afgelopen tijd hebben we diverse automatiseringen toegevoegd aan vPlan, heb jij ze al ontdekt? Lees in deze blog hoe jij tijd kan besparen met automatiseringen.

Nieuwe automatiseringen 🤖
Nieuwe automatiseringen 

Automatiseringen bieden veel mogelijkheden om het plannen nog eenvoudiger te maken. Wil jij nog minder handmatig werk doen en meer tijd besparen? Met onze nieuwe automatiseringen krijg je dit zo voor elkaar.

De nieuwste automatiseringen in vPlan ✨

De simpele automatiseringen zijn bij jullie wel bekend, maar we gaan steeds verder. Dus zet je nerdbril op en zet je schrap voor echte inhoud... 🤓

Wanneer de status van een kaart in fase "X" verandert in "X", toevoegen/verwijder gerelateerde resource "X".
Handig wanneer je bijvoorbeeld een kaart met de status 'kwaliteitscontrole' automatisch aan een bepaalde resource wilt koppelen. Of wanneer een kaart een bepaalde status krijgt, dat de gekoppelde resources automatisch worden verwijderd. Deze kunnen dan weer door een nieuwe resource worden opgepakt.

Wanneer de status van een kaart in fase "X' verandert in "X", label "X" toevoegen/verwijderen (uitbreiding).
Dit is een uitbreiding op de bestaande automatisering. Eerst was het enkel mogelijk om een label toe te voegen. Nu kan ook een label verwijderd worden wanneer een kaart een bepaalde status krijgt.

Wanneer label "X" wordt toegevoegd aan een kaart in fase "X", wijzig status van kaart in “X”.
Op basis hiervan kan een label (kenmerk) ervoor zorgen dat de kaart een bepaalde status krijgt. Zo kunnen werkprocessen verder gestroomlijnd worden. Bijvoorbeeld als je in fase 1 een onderdeel hebt uitgevoerd, waardoor je medewerkers in fase 3 kunnen starten met de voorbereiding. De status van de kaart veranderd bijvoorbeeld in 'Voorbereiding' wanneer jij de label 'Fase 1 afgerond' toevoegt.

Wanneer extra veld "datum" "X" dagen/werkdagen voor/na vandaag ligt, label "X" toevoegen/verwijderen van kaart.
Stel: je hebt een opdracht met een vervaldatum binnen een week. Met deze automatisering kun je bijvoorbeeld automatisch een label 'prio' toevoegen aan deze opdracht als de deadline over 5 dagen is. Als je vervolgens filtert op dit label, krijg je een weergave met alle prioriteiten.

Wanneer een collectie wordt gepland vanuit de backlog, verander status van de eerste kaart naar "X".
We zien dat veel klanten deze automatisering gebruiken wanneer de kaarten binnen de backlog de status 'open' hebben en dat ze de status 'vrijgegeven' krijgen wanneer ze zijn ingepland.

Nieuwe automatiseringen voor subkaarten.
Ook hebben we diverse automatiseringen toegevoegd voor subkaarten. In onderstaande afbeelding worden er een aantal genoemd.

Automatiseringen voor subkaartjes

Zo kunnen bijvoorbeeld hoofdtaken automatisch de status 'afgerond' krijgen, wanneer dat alle subkaartjes ook de status 'afgerond' hebben.


4 Veelgebruikte automatiseringen

Naast de nieuwe automatiseringen licht onze consultant Anne nog 4 veelgebruikte automatiseringen uit.

1. Notificaties bij naderende deadlines
Word automatisch op de hoogte gesteld wanneer een deadline nadert. Krijg bijvoorbeeld een melding drie dagen voor de deadline.

2. Zie de geschatte uren bij standaard werkzaamheden
Je maakt drie soorten tafels. Zodra er een nieuwe opdracht binnenkomt met aanvraag tafel 'type 1', maak je de opdracht aan en geef je het kaartje het label 'type 1'. Vervolgens worden alle activiteiten met voorcalculaties aan het kaartje toegevoegd om tafel 'type 1' te fabriceren.

3. Laat subkaarten de duur van het gehele project bepalen
Stel je voor: je werkt aan project 132 die bestaat uit drie subkaartjes. Het laatste subkaartje krijg je niet op tijd af en de einddatum verschuift. Gebruik de automatisering voor subkaarten om de einddatum van het gehele project te verschuiven. Zo wordt de lengte van de hoofdkaart automatisch aangepast aan de subkaart.

4. Geef prioriteit aan een project met meerdere kaartjes
Stel: je voegt het label 'prio' toe aan een kaartje binnen project 2342, voeg automatisch het label 'prio' toe aan alle kaarten binnen het project 2342.  


Hulp bij de inrichting van automatiseringen?

Bekijk onze supportpagina en lees alles over automatiseringen.

Kom je er niet uit? We helpen je graag bij het optimaliseren van jullie planning. Hiervoor hebben we een APK (Algehele Plannings Keuring) opgesteld. Tijdens een APK kijk je samen met je persoonlijke consultant naar verbetermogelijkheden binnen jullie planning. Daarnaast krijg je altijd praktische tips om het plannen nog efficiënter te maken.

Koop voor 1 maart 2024 een APK en krijg 20% korting! Na aankoop is de APK 6 maanden geldig.