• Gevestigd

    De gemeente Oldambt, Pekela en Westerwolde
  • Branche

    Sociaal werkbedrijf
  • Opgericht in

    2018

Achtergrond

Werklab Pekela is een onderdeel van het werkleerbedrijf Afeer. Afeer is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeenten Oldambt, Pekela en Westerwolde. Mensen die zelf niet of moeilijk aan een baan kunnen komen worden door Afeer geholpen. Daarnaast organiseert Afeer dagelijks werk voor ruim 900 medewerkers met een arbeidsbeperking. Afeer werkt mee aan een inclusieve arbeidsmarkt en is bruggenbouwer tussen overheid en bedrijfsleven. Binnen werklab Pekela krijgen werkzoekende en medewerkers de mogelijkheid om binnen de klussendienst en kringloopwinkel werknemersvaardigheden op te doen en te onderzoeken waar hun talenten liggen.

Tijdrovende planning

We spreken met Tim Renders, locatiehoofd Werklab Pekela: "Wij liepen er tegenaan dat het administratieve proces een groot deel van onze tijd in beslag nam. Gedurende de dag komen er nieuwe opdrachten binnen, dienen zaken ad-hoc te worden geregeld en staan wij klaar voor onze klanten en kandidaten. Tussentijds behoren afspraken en routes aangepast te worden en dienen werkinstructies opnieuw te worden gegeven. Het proces kende een handmatige papieren afhandeling en was omslachtig en foutgevoelig. Hierdoor kon er vertraging ontstaan in de levering en was er een risico om de focus te verliezen."

Eenvoudig in gebruik

Als we Tim vragen over zijn eerste ervaring met vPlan, vertelt hij: "De layout trok mijn aandacht direct. Overzichtelijk, minimalistisch, eenvoud en doeltreffend. In de proefomgeving merkte ik direct dat het systeem aansloot bij de afdeling en de doelgroep waar wij mee werken. Geen moeilijke processtructuur, maar mogelijkheden om terug te gaan naar de proceseenvoud en het overzicht van ons werk."

Overzicht en rust met vPlan

Wat levert het jullie op? "Reductie van levertijden, bevorderen van de procesflow en sneller inspelen op de klantvraag. vPlan maakt het mogelijk om snel te schakelen tussen klant en de planning. En om onze medewerkers deel uit te laten maken van het algehele proces. We hebben de taken die op de werkvloer geregeld kunnen worden, teruggebracht naar de kandidaten die daarover gaan! vPlan zorgt ervoor dat we op afstand het proces kunnen borgen, monitoren en waar nodig kunnen bijsturen. Inzage in routes en geplande tijd, maken dat ik sneller kan schakelen met klanten, chauffeurs en medewerkers. De app maakt dat we ook extern inzage hebben in onze planning!" vertelt Tim.

“Medewerkers van de kringloopwinkel en klussendienst kunnen dankzij vPlan een groot deel van hun opdrachten zelf plannen en uitvoeren. Ze hebben overzicht en kunnen daardoor meer verantwoordelijkheden aan.”

Service waar je blij van wordt

"Jullie bieden snel, concreet en persoonlijk contact. Jullie denken mee met de vraagstukken die spelen, hebben kennis van soortgelijke kwesties en zorgen ervoor dat we het systeem zo optimaal mogelijk inzetten. Ik ben zeer te spreken over jullie snelle service, de video's met nieuwe update die op een eenvoudige manier worden uitgelegd! Het systeem is zo ontwikkeld dat ikzelf aanpassingen kan aanbrengen, om mijn proces te blijven optimaliseren. Daarnaast is er ruimte om eigen ideeën in te brengen binnen de ideeënbox." sluit Tim af.


Wil jij net zoals Werklab Pekela tijdwinst behalen? Twijfel niet, en probeer vPlan vandaag nog 14 dagen gratis!