Bij vPlan zijn onze medewerkers ons grootste goed. Wanneer wij blije medewerkers hebben, straalt dit ook direct uit naar onze klanten. Elke 2 maanden stellen wij één van onze medewerkers voor. Dit keer stellen we je graag voor aan: Hans van Brussel.

Hans van Brussel is onze Customer Happiness Manager bij vPlan. Zijn doel; alleen maar blije klanten. Dit doet Hans door te zorgen voor goede onboarding van klanten, support bij vragen en klantprocessen blijvend te optimaliseren. Hans werkt veel samen met onze Sales en Product Owners.

Wat is je weg geweest voordat je Customer Succes Manager werd bij vPlan?

"Sinds 1,5 jaar ben ik fulltime werkzaam bij vPlan, na het afronden van mijn studie Technische Bedrijfskunde. Daarvoor heb ik verschillende banen gehad naast mijn studie. Van lesgeven op de basisschool, tijdens mijn PABO-periode, tot het laden van vrachtwagens bij een logistiek bedrijf.

Eigenlijk zit ik al vanaf de oprichting van vPlan hier, maar natuurlijk niet in de rol die ik nu vervul. Tijdens mijn opleiding, Technische Bedrijfskunde, was ik op zoek naar een stage. Uiteindelijk ben ik na een goed gesprek terecht gekomen bij vPlan, wat best een vreemde keuze was.

Een IT-bedrijf is normaal gesproken niet een richting wat direct aansluit bij mijn opleiding, maar heeft het toch veel raakvlakken. Ook bij een IT-bedrijf is er sprake van productie. Hoewel het product niet fysiek is, heb je te maken met veel processen.

Na mijn stage kon ik direct parttime in dienst bij vPlan. Zodoende kon ik, naast mijn studie, mij verder ontwikkelen in de materie en werkwijze. Ik heb verschillende interne werkzaamheden uitgevoerd, van support tot sales ondersteuning. Naar mijn mening moet iedereen zich eerst bewijzen. Eerst presteren, waardoor je jezelf ontwikkeld en hierdoor ook intern door kan groeien."

Hoe lang ben je nu werkzaam bij vPlan?

"Momenteel ben ik ruim 3 jaar werkzaam bij vPlan. Ik ben begonnen als parttime Inside Sales, waarbij ik vooral ondersteunende activiteiten uitvoerde. Na het afronden van mijn studie heb ik verschillende overwegingen gemaakt. vPlan bood mij een permanente plek aan binnen de organisatie. Deze kans sloot goed aan bij de richting, waarin ik mij wil verder ontwikkelen.

In mijn huidige functie ben ik bezig met implementaties bij klanten en relatiebeheer. Bij implementaties is het belangrijk dat processen en wensen worden omgezet in gevisualiseerde oplossingen. Vaak komen bij deze trajecten ook koppelingen met ERP-systemen voor. Het is zeer interessant om brondata op een goede manier te visualiseren in vPlan."

"Het blij maken van klanten is mijn grootste drijfveer"

Waaruit haal jij de meeste energie bij je werk

"Het blij maken van klanten is mijn grootste drijfveer. Iets waar ik me op focus tijdens implementaties en het verdere relatiebeheer. Gebruikers moeten blij worden door het werken met vPlan. Het scheelt ze namelijk veel tijd en zorgt voor meer overzicht. Het maakt het werk van een planner leuker.

Door het lezen van boeken en ervaringen te delen met connecties met soortgelijke functies, probeer ik mijzelf ook constant te verbeteren.

Daarnaast haal ik energie uit de veelzijdigheid van het werk. Naast dat het te implementeren proces bij elke klant anders is, gaat het ook erg vaak over IT gerelateerde zaken. Iets waar elke dag in bij te leren is en wat ik ook graag doe. Door het werk heb ik veel verstand gekregen van de werking van verschillende ERP-systemen en bedrijfsprocessen, wat mij erg interesseert.

Tot slot haal ik energie uit ons mooie team. We werken samen elke dag keihard voor hetzelfde doel. Vanaf dag één ben ik links- of rechtsom betrokken geweest bij vPlan, waarbij ik de groei heb mogen meemaken tot het product dat het nu is.

Een erg mooie, leerzame weg die ik heb mogen volgen en waar ik nog steeds meer van zal leren. Het geeft mij erg veel energie om samen met het team vPlan tot een steeds groter succes te maken."

Wat vind je het meest uitdagend aan je werk

"Uitdaging haal ik uit zaken, die ik (wekelijks) meemaak.  Bij elke klant is de situatie uniek, waardoor er bij elke implementatie meer dan voldoende uitdaging is.

De ene keer moet ik samen met de klant puzzelen hoe we vPlan zo optimaal mogelijk kunnen neerzetten. De andere keer kijk ik samen met de klant welke zaken moeten worden aangepast in het ERP-systeem om zo goed mogelijk aan te sluiten.

Of je zit bij een klant als adviseur bij een discussie tussen twee afdelingen, om zo goed mogelijk beide afdelingen tevreden te stellen. Deze situaties zorgen voor gezonde spanning, waar ik van houd."

Uiteindelijk gaat het ook om een extraatje te bieden bij klanten. Give 'em the pickle! Een mooi voorbeeld van klantbeheer."

Als collega's je zouden moeten omschrijven in 3 woorden, welke woorden zouden dat zijn?

"Sociaal, levendig en gedreven."

Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

"Dat is erg verschillend. De meeste vrije tijd breng ik door met mijn vriendin, vrienden en familie. Gezellig een biertje drinken in het café of rustig een rondje wandelen ’s avonds.

Daarnaast sport ik graag. Elke donderdag trainen voor de voetbal en zaterdags en/of zondags een wedstrijd spelen bij een gezellig, klein clubje. Tennissen of squashen doe ik daarnaast ook geregeld, helaas win ik hier niet zo vaak mee.

Verder hou ik van avontuurlijke reisjes. Zo ben ik ongeveer een maand geleden op rondreis geweest in Albanië, Kosovo en Montenegro."

De avonturen van Hans en zijn vriendin in Albanië

Stuur Hans een bericht of bekijk hem op LinkedIn.